جمشیدی: گلف تنها رشته ای است که داور ندارد، پتانسیل کسب مدال در وودبال را داریم

به گزارش مجله سرگرمی، دبیر فدراسیون گلف گفت: در گلف افرادی به صورت یک نفر، دو نفر یا تیم فنی وجود دارند و اگر مسئله ای باشد که بازیکنان ندادند، قوانین را اعلام می نمایند.

جمشیدی: گلف تنها رشته ای است که داور ندارد، پتانسیل کسب مدال در وودبال را داریم

مهرداد جمشیدی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در مورد احتمال لغو مسابقات گلف پاکستان به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: تا امروز بعضی از مسابقات ورزشی لغو شده که البته این مسابقات حوزه شرق آسیا و کشورهایی که به منشا کورنا نزدیک و احتمال انتشار آن بیشتر است، بوده از جمله چین، تایلند، تایوان و ژاپن. دستور العملی برای فدراسیون ارسال شده که در آن تاکید شده یا اعزامی انجام نگردد یا با اصول ایمنی باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: مسابقات پاکستان همچنان باقی است و مجوز شورای برون مرزی برای این اعزام کسب شده است. امیدواریم تا 30 بهمن تب بیماری کرونا بخوابد. خوشبختانه این بیماری هنوز به پاکستان سرایت نکرده و احتمال لغو کم و تقریبا بعید است.

دبیر فدراسیون گلف در مورد برگزاری کلاس های داوری گفت: گلف تنها رشته ای است که داور ندارد و ما در گلف به جای داور، مارشال داریم. در گلف افرادی به صورت یک نفر، دو نفر یا تیم فنی وجود دارند و اگر مشکل و اتفاقی باشد که بازیکنان ندادند چه قانونی باید اعلام گردد، قوانین را اعلام می نمایند و دخالت بیشتری در کار ندارند و از این لحاظ گلف رشته ای منحصر به فرد است. سایر رشته ها بر پایه داوری است، در وودبال و مینی گلف ضمن حضور کمیته فنی مستقل، باید داور وجود داشته باشد.

وی تاکید نمود: در مباحث داوری باید بنیه فدراسیون تقویت و کلاس های داوری به صورت منظم برگزار گردد. متاسفانه پیش از این هیچ کلاس داوری با متد جدید و آیین نامه ها برگزار نشده است. اگر هم دوره ای برگزار شده منطبق با استانداردهای داوری نبوده است.

جمشیدی با تاکید بر اهمیت برگزاری دوره های داوری، یادآور شد: ما برگزاری کلاس داوری و مربیگری را در برنامه و تقویم فدراسیون قرار دادیم و بهمن ماه اولین دوره داوری درجه 3 به صورت آکادمیک و استاندارد برگزار می گردد و مدرک این دوره دارای اعتبار قانونی است.

دبیر فدراسیون گلف گفت: ما در کشور و در مینی گلف واقعا احتیاج به داور داریم. یک میدان با 18 زمین به داورانی احتیاج دارد که قوانین را صفر تا صد بدانند و با توجه به خلا داوری ها برگزاری دوره داوری لازم بود. برای این دوره داوری هر استان دو سهمیه داشت اما با درخواست ها و استقبال زیادی که انجام شد، سهمیه ها افزایش یافت. سهمیه ها در بخش زنان و مردان برابر است. ما در فدراسیون همیشه خدمات را به صورت برابر بین زنان و مردان تقسیم کردیم. حتی در بعضی رشته ها سهم بانوان 60 به 40 است.

وی توضیح داد: برای دوره داوری مینی گلف حدود 70 نفر شرکت خواهند کرد. مدرس دوره خودم هستم.کلاس ها تئوری است و در نهایت آزمون کتبی برگزار و بر اساس آن مدارک اعطا خواهد شد. کار سخت است اما خوشحالیم که استقبال خوبی شد. خوشبختانه علاقه مندان به این رشته بازگشتند و به ما یاری می نمایند.

جمشیدی در مورد بازی های ساحلی آسیا و حضور تیم وودبال در این مسابقات گفت: مسابقات ساحلی آسیایی زیر نظر المپیک آسیا برگزار و IOC بر آن نظارت دارد. این مسابقات هر چهار سال یک بار برگزار می گردد. دوره بعدی آن نیز اواخر مهر ماه در چین برگزار می گردد. وودبال رسما عضو بازی های ساحلی است و ان شالله با هماهنگی کمیته ملی المپیک و مصوبه هیئت اجرایی به این مسابقات اعزام می شویم. ما قول مدال را دادیم و برنامه منسجمی برای رسیدن به این هدف در پیش داریم. رقابت با بیش از 40 کشور سخت است اما کشور ما در وودبال عنوان پنجمی بین المللی و دو طلا و سومی تیمی را در کارنامه دارد و این نشان می دهد پتانسیل کسب مدال را داریم.

وی تاکید نمود: اردوهای منسجمی را در وودبال داریم که اولین دوره آن دهه اول اسفند ماه در انزلی است. این مرحله اردوی غربال گری است و نفرات اصلی معین می گردد. اردوی دوم در کیش و اردوی سوم به صورت کویری در سمنان است که همه شرایط آب و هوایی را تجربه کنیم.

دبیر فدراسیون گلف در انتها گفت: ما به کسی که خود را پیشکسوت معرفی می نماید، احترام می گذاریم چون این نشان می دهد که علاقه مند به این رشته هستند ولی نباید در این بخش اقرار انجام گردد و باید چارچوب ها رعایت گردد.

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 68496

به "جمشیدی: گلف تنها رشته ای است که داور ندارد، پتانسیل کسب مدال در وودبال را داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمشیدی: گلف تنها رشته ای است که داور ندارد، پتانسیل کسب مدال در وودبال را داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید