خبرنگاران تازه ترین عناوین و مطالب رسانه های البرز

به گزارش مجله سرگرمی، کرج-خبرنگاران- روزنامه های پیغام آشنا، پیغام سپیدار و سپهر ایرانیان که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده و خبرگزاری های ایسنا و تسنیم در این استان مطالب روز سه شنبه شانزدهم دی ماه خود را به موضوع های اجتماعی، مالی، سیاسی و فرهنگی اختصاص دادند.

خبرنگاران تازه ترین عناوین و مطالب رسانه های البرز

روزنامه پیغام آشنا تیتر نخست شماره یک هزار و 765 خود را به سخنان سخنگوی دولت اختصاص داد و نوشت: آغاز فرایند غنی سازی 20 درصد در فردو.

سخنگوی دولت گفت: فرآیند فراوری اورانیوم با غنای 20 درصد در مجتمع غنی سازی شهید علی محمدی(فردو)آغاز شد.

علی ربیعی در مورد چگونگی اجرایی شدن آیین نامه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها گفت: دولت پیش از این نیز اعلام نموده که قانون مصوب مجلس را لازم الاجرا می داند.

سه هزار دانش آموز البرزی نیازمند گوشی هوشمند، تامین مرغ شب عید مسئله ای ندارد، آغاز مقدمات برگزاری انتخابات در البرز و بهبود کیفیت هوای البرز موقتی است از دیگر مطالب صفحه نخست این روزنامه است.

همچنین در این روزنامه سرمقاله ای تحت عنوان مساله کمبود معلمان، ضرورت نگاه بلند مدت به رشته تحریر درآمده است.

روزنامه پیغام سپیدار نیز تیتر نخست شماره یک هزار و 587 خود ر ا به سخنان رییس شورای شهر کرج اختصاص داد و نوشت: شرکت های واسطه استخدام نیرو شهرداری کرج برچیده شوند.

رییس شورای شهر کرج خواهان سرانجام همکاری شهرداری این کلانشهر با شرکت های واسطه استخدام نیرو شد و گفت: شهردار باید معاونت های مالی و مالی و برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی را ملزم به ارائه پیشنهاد عملی در این حوزه در راستای بودجه پیشنهادی سال یک هزار و 400 نماید.

سهم البرز از سدهای کرج و طالقان 2 برابر شد، اجرای محدودیت تردد شبانه البرز ادامه دارد، امکان مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شهدای پاکدشت وجود ندارد، فهرست منتشر شده بازداشت شهرداران استان تهران خلاف واقع است و تقویت انتظامی البرز تقویت انتظامی کشور است از دیگر مطالب صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه پیغام سپیدار نیز تیتر نخست شماره 949 خود ر ا به رییس جمهوری اختصاص داد و نوشت: تا 20 اسفند خدمات الکترونیک سلامت تکمیل می شود.

رییس جمهوری گفت: مقرر شد تا بیستم اسفند تمام خدمات بخش سلامت به صورت الکترونیکی انجام شود.

آغاز فرآیند غنی سازی 20 درصد اورانیوم در سایت فردو، تزریق واکسن ایرانی کرنا به داوطلب چهارم، مازوت سوزی نیروگاه های اطراف تهران بر کیفیت هوای پایتخت موثر است و هنر کارت محصول ویژه بانک آینده برای فعالان عرصه فرهنگ و هنر کشور از دیگر مطالب صفحه نخست این روزنامه است.

خبرگزاری ایسنا مهم ترین خبر خود را به نقل از رییس پلیس هدایت و رانندگی البرز اختصاص داد و نوشت: تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در استان البرز.

رئیس پلیس هدایت و رانندگی استان از تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح استان اطلاع داد.

سرهنگ غلامعلی شرق گفت: با آغاز آلودگی هوا در 6 ماهه دوم سال که معمولاً با وارونگی هوا همراه است، پلیس راهور استان البرز براساس وظیفه ذاتی خود به منظور کاهش آلودگی هوا با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا برخورد قانونی می نماید.

وی اضافه نمود: داشتن گواهی معتبر معاینه فنی برای وسایل نقلیه عمومی سبک و سنگین و همچنین خودورهای شخصی به دلیل اهمیت ضریب ایمنی خودرو و کاهش آلودگی هوا لازم است و برابر بند 94 ماده یک آئین نامه هدایت و رانندگی مصوب 1384، هر نوع نقصان یا تغییر در شرایط ظاهری و فنی وسیله نقلیه که موجب کاهش ضریب ایمنی در رانندگی و یا افزایش بیش از حد مجاز گازهای آلاینده هوا و یا آلودگی بیش از حد مجاز صدا شود نقص فنی محسوب می شود .

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به ماده 43 آئین نامه هدایت و رانندگی اظهار کرد: رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهینامه معاینه فنی معتبر ممنوع است و دارندگان وسائل نقلیه موتوری مکلفند وسائل نقلیه خود را جهت انجام دوره ای معاینه فنی در مراکز معین شده حاضر و پس از احراز شرایط، گواهینامه معاینه فنی دریافت نمایند .

سرهنگ شرق ادامه داد: با راه اندازی دوربین های پلاک خوان از 12 مهر ماه امسال، این پلیس به صورت مکانیزه طرح نظارت، کنترل و برخورد ویژه با خودروهای فاقد معاینه فنی را در دستور کار خود قرار داده است.

این مقام انتظامی مطرح کرد: تمامی خودروها بدون استثنا چه دولتی و چه شخصی اگر دودزا و دارای نقص فنی باشند در مرحله اول فک پلاک، اعمال قانون و اعزام به تعمیرگاه صورت می گیرد و در مرحله بعد خودرو توقیف و از تردد آنها در سطح معابر شهری جلوگیری به عمل می آید.

وی یاد آور شد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 95 هزار و 409 وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی در معابراستان اعمال قانون شدند که از این تعداد 84 هزار و 988 دستگاه به وسیله دوربین ها و 10 هزار 421 دستگاه نیز به صورت دستی اعمال قانون شدند، لذا خودروهای شخصی که 4 سال از سال ساخت و فراوری آنها گذشته و خودروهای عمومی و دولتی هر یکسال یک بار باید معاینه فنی اخذ نمایند.

خبرگزاری تسنیم نیز تکذیب مدیر کل محیط زیست البرز در استفاده از مازوت را به عنوان خبر اصلی خود منتشر نموده است.

مدیرکل محیط زیست استان البرز از ادامه آلودگی هوا در این استان اطلاع داد و گفت: بچه ها و سالمندان از منزل خارج نشوند

فردین حکیمی اضافه نمود : سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای در این شرایط بهتر است از منزل خارج نشوند.

مدیرکل محیط زیست استان البرز با بیان اینکه موضوع استفاده مازوت در استان البرز صحت ندارد گفت: در حال حاضر دیگر نیروگاه های استان هم شیر سوخت مازوت پلمب شده و امکان استفاده از مازوت فراهم نیست.

از مجموع 181 رسانه دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، 97 رسانه شامل هفت روزنامه، 16 هفته نامه، پنج دوهفته نامه، 25 ماهنامه، پنج دوماهنامه، 34 فصلنامه و چهار دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می شود.

استان البرز همچنین دارای 66 پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و سه هفته نامه، 6 ماهنامه، هفت فصلنامه و یک مورد 2 فصلنامه و یک مورد سالنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دارند.

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 127885

به "خبرنگاران تازه ترین عناوین و مطالب رسانه های البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تازه ترین عناوین و مطالب رسانه های البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید