گوترش باز هم از قطع کمک مالی آمریکا به WHO انتقاد کرد

به گزارش مجله سرگرمی، دبیرکل سازمان ملل در انتقادی دوباره از قطع کمک مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا، بر لزوم حمایت از این نهاد بشردوستانه تاکید کرد.

گوترش باز هم از قطع کمک مالی آمریکا به WHO انتقاد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در یک مصاحبه همه گیری کرونا در جهان را بی سابقه خواند و از لزوم تقویت حمایت مالی از سازمان جهانی بهداشت به منظور مقابله با این ویروس سخن گفت.

به نوشته اسپوتنیک، دبیرکل سازمان ملل در جدیدترین صحبتهایش بر لزوم مقابله جهانی با ویروس کرونا، حمایت موثر از سازمان جهانی بهداشت و عبرت دریافت از شیوع این ویروس تاکید کرد.

اظهارات گوترش در حالی مطرح شده که او پیش از این از اقدام آمریکا در قطع کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت به بهانه آنچه واشنگتن جانبداری سازمان جهانی بهداشت از چین خواند، انتقاد کرده بود.

از نظر او، هر زمان که ما پایان صفحه کووید-19 را بستیم (بحران کرونا در جهان را پایان دادیم)، برای نگاه کردن به گذشته و فهم اینکه این بیماری چطور ایجاد شد، به این سرعت در سراسر جهان گسترش یافت و همه کسانی که در این موضوع دخیل بودند چطور به این بحران واکنش نشان دادند، زمان وجود خواهد داشت.

به گفته گوترش، درسهایی که (از بحران کرونا) گرفته خواهد شد برای پرداختن موثر به دیگر چالش های مشابه حیاتی خواهد بود، چالشهایی که شاید در آینده بروز کنند.

وی با اشاره ضمنی به قطع کمک مالی آمریکا افزود: اما اکنون آن زمان فرا نرسیده و البته اکنون زمان کاستن از منابع مورد نیاز سازمان جهانی بهداشت یا هیچ یک از سازمانهای بشردوستانه حاضر در جنگ علیه ویروس هم نیست.

از نظر دبیرکل سازمان ملل، همه گیری ویروس کرونا یک اتفاق بی سابقه در کل زندگی ما بوده است و به همین خاطر به پاسخی بی سابقه نیاز دارد.

وی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت با حمایت از کشورها به منظور آماده کردن مردم در برابر این ویروس و مقابله با آن با تمرکز ویژه بر کشورهایی که بیشترین آسیب را دیده اند، رهبری پاسخ ما در قبال همه گیری (کرونا) را برعهده دارد.

اعضای ارشد دولت آمریکا شامل شخص رئیس جمهور، در توجیه قطع کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت، آن را به حمایت از دروغگویی چین درباره کرونا و جانبداری از پکن متهم کردند اما سازمان جهانی بهداشت قویا این اتهام ها را رد کرده است.

م

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 89652

به "گوترش باز هم از قطع کمک مالی آمریکا به WHO انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش باز هم از قطع کمک مالی آمریکا به WHO انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید